post-title Supermarket u Milety jen tak nebude.

Supermarket u Milety jen tak nebude.

Supermarket u Milety jen tak nebude.

Supermarket u Milety jen tak nebude.

V létě loňského roku vyjely dlouho očekávané bagry k hradecké křižovatce Mileta. Důvodem ovšem nebyla třicet let plánovaná rekonstrukce křižovatky samotné, ale začátek stavby supermarketu. Po patnácti měsících je jasné, že ani Kaufland se v nejbližší době neotevře.

Od loňského léta se situace kolem supermarketu u Milety nijak nezměnila. „Z mého pohledu je situace už druhým rokem na mrtvém bodě. Vykáceli jsme prales poblíž křižovatky, investor si převzal Kaufland a rád by stavěl,“ uvedl Robert Prix, jednatel projekční kanceláře ArchaPlan s tím, že všechny strany nyní čekají na vyřešení situace kolem křižovatky Mileta. Kaufland totiž sice má stavební povolení, ale dobře ví, že kolaudace se jen tak nedočká. Chybí totiž dopravní napojení. „Obchodní středisko má v územním rozhodnutí některé podmínky, za kterých se může stavět. Jednou z nich je, že se napojí na novou křižovatku Mileta,“ vysvětlit aktivista z Kruhu pro občanskou společnost (KOS) a současně nový zastupitel za Piráty Aleš Dohnal prozatím nesplnitelnou podmínku pro Kaufland. Nová křižovatka totiž neexistuje.

Na místě kde má nový supermarket stát, v současnosti nalezneme pouze oplocené staveniště, na kterém od loňského léta nikdo nepracuje. Kaufland sice může zažádat o změnu územního rozhodnutí, aby se mohl napojit na stávající komunikaci, ale Dohnal s Prixem se shodují na tom, že tato varianta není reálná. „Ten proces je strašně složitý, nedokážu si představit, že by se napojení na současnou dopravní síť mohlo povést,“ řekl Prix. Obchodní dům je tedy v situaci, kdy musí doufat, že po více než třiceti letech plánů se rekonstrukce Milety konečně brzy podaří dotáhnout. „Dokud se nevyřeší celá Mileta, zůstane ta ostuda tak, jak je teď,“ uvedl Prix. Dlouholetý aktivista Dohnal dodal, že chybu udělal stavební úřad už tím, že vydal územní rozhodnutí s nejasnou příjezdovou cestou. „Kaufland se stal rukojmím neschopnosti hradeckého stavebního úřadu. Sice si nemyslím, že by tam supermarket měl stát, ale na druhou stranu se mi nelíbí, že žadatel získal veškerá povolení a stavět stejně nemůže,“ vysvětlil svůj pohled na věc Dohnal.

Jak tedy bude celá situace pokračovat? Nejnovější návrh křižovatky leží už více než rok na stole hořického stavebního úřadu. A člen sdružení KOS Dohnal tvrdí, že podle jeho informací musí být stanovisko úřadu negativní. Návrh města podle něj není v souladu se zákonem. Celý projekt rekonstrukce Milety pak považuje za zbytečně megalomanský. „V roce 2023 má být otevřena část dálnice D35 z Opatovic na Vysoké Mýto, která Miletě uleví a dostane kamiony pryč z města. Myslíme si tedy, že utratit desítky milionů korun za obří projekt, který bude plně využitý jen zhruba rok nebo dva, nemá smysl,“ uzavřel Dohnal s tím, že po odklonění nákladní dopravy z města by stačila skromnější a jednodušší rekonstrukce Milety. Konec čekání Kauflandu, nemocnice či univerzity na novou křižovatku, kterou všechny instituce potřebují k vlastním stavebním projektům, je tak zatím v nedohlednu.

Zdroj: hradecky.denik.cz

Načítání…